Harley Davidson v deň svojich 115. narodenín odbavil 150 000 návštevníkov
Keď Harley Davidson v roku 2018 oslavoval 115. výročie svojho vzniku, zišlo sa na pražskom výstavisku viac ako 60 000 motoriek a 150 000 návštevníkov. Odbavenie všetkých vstupeniek pre takú masu motorkárov bolo pre organizátorov veľkou výzvou, pri ktorej im pomohli mobilné aplikácie Samsung Knox a technológia správy mobilných zariadení implementovaných spoločnosťou System 4u.
Podujatiu predchádzali 2 roky príprav
Hlavní organizátori Jaroslav Vavřina, Michal Šesták a Martin Cieslar mali s podujatiami pre motorkárov bohaté skúsenosti, keďže každoročne, už od roku 2013, organizujú Prague Harley Days. Túto udalosť však s tým, čo očakávali na 115. narodeniny značky, nebolo možné porovnať.
„Na pražských Harley Days sa nám podarilo odbaviť návštevníkov manuálne – motorkári si vytiahli papierový lístok, my sme ho skontrolovali a pustili ich do areálu. Vedeli sme však, že na oslavách výročia, kde príde mnohokrát viac ľudí, by podobný prístup nemohol fungovať.“
„Môže trvať niekoľko minút, kým motorkár zaparkuje, vypne motor, nájde v koženej bunde papierový lístok, pozdraví sa s priateľmi pri bráne, naštartuje motor a vchádza do areálu. Vypočítali sme si, že pred bránami výstaviska bude taká kolóna ľudí a motoriek, že pravdepodobne zablokujeme dopravu v Prahe.“
Preto organizátori už dva roky pred výročím obchádzali podobné podujatia v zahraničí a hľadali inšpiráciu. Nakoniec sa rozhodli vyriešiť proces predaja lístkov pomocou mobilnej technológie.
Riešením bol QR kód na vstupenkách
„Chceli sme, aby návštevníci vôbec nemuseli zosadnúť z bicykla pri bráne. Stačilo im získať návštevnícky náramok, aby sa rýchlo legitimovali a mohli ísť ďalej. Preto sme sa rozhodli umiestniť na lístky QR kód, ktorý operátor prečíta mobilným telefónom, okamžite nasadí cyklistovi náramok pre návštevníkov a pustí ho do areálu.“
Cieľovou skupinou spoločnosti Harley Davidson sú muži vo veku 50 rokov a viac, takže Cieslar a Šesták predpokladali, že návštevníci oslav budú musieť byť na túto technologickú zmenu vopred pripravení. Preto s dostatočným časovým predstihom spustili e-shop so vstupenkami, napísali informačné desatoro pre návštevníkov a poslali sériu e-mailov, v ktorých vysvetľovali, ako bude elektronické odbavenie fungovať.
„Bolo nám jasné, že nie všetci motorkári majú smartfón, aby mohli len ukázať lístok na displeji. Počítali sme s tým, že niekto ukáže telefón a niekto iný vytlačený lístok. V oboch prípadoch však malo byť odbavenie pomocou QR kódu rýchlejšie ako manuálna kontrola každého lístka.“
Dve aplikácie a telefóny od spoločnosti Samsung
Aby boli motorkári čo najviac motivovaní prísť na podujatie s elektronickou vstupenkou v smartfóne, vyvinula spoločnosť Harley Davidson v spolupráci so spoločnosťou Juicymo mobilnú aplikáciu, ktorú si návštevníci mohli stiahnuť zadarmo. V tejto aplikácii si mohli nahrať svoju vstupenku, nájsť program podujatia, mapu miesta konania alebo tipy na motorkárske výlety v okolí. Zároveň bola vytvorená druhá mobilná aplikácia, ktorá pomáha organizátorom overovať QR kód na vstupenkách.
Bolo tiež potrebné vybaviť organizátorov mobilnými telefónmi. Spoločnosť Samsung sa rozhodla požičať 100 smartfónov spoločnosti Harley Davidson. O ich správu sa potom postarala spoločnosť System4u – jediný certifikovaný partner systému Samsung Knox na hromadnú správu mobilných telefónov v Českej republike.
„Pomocou aplikácie Samsung Knox sme telefóny nemuseli ani vidieť. Spoločnosť Samsung nám len poslala kódy IMEI zariadení a my sme ich nastavili na diaľku. Po zapnutí telefónu sa organizátorom zobrazilo logo Harley Davidson s nápisom 115. výročie. Nastavili sme im tapetu s motorkárskou tematikou, ako aj mobilnú aplikáciu na registráciu, ktorú sme pravidelne aktualizovali na diaľku. Takže organizátori len zapli svoje telefóny a mali všetko pripravené.“ Petra Holubcová, marketingová manažérka System4u
Pohodlná správa všetkých telefónov
Cieslarovi a Šestákovi prišiel vhod aj systém správy mobilných telefónov Samsung Knox. Obaja organizátori mohli na jednoduchej konzole presne vidieť, kde ktorý organizátor stojí alebo ako je obsadený, takže mohli vhodne rozmiestniť svojich ľudí, aby sa vyhli radom.
„Pre najvyťaženejších organizátorov sme priniesli powerbanku, aby sa im nevybili telefóny. Mohli sme stáť na jednom mieste a sledovať všetkých našich ľudí v celej oblasti. Priamo na výstavisku bolo 60 organizátorov, ďalší boli na čerpacích staniciach OMV a niekoľko ďalších na letisku. Podarilo sa nám skoordinovať ľudí tak, že nikde neboli žiadne rady a vo chvíľach najväčšieho návalu čakali motorkári maximálne niekoľko minút.“
Tesne pred oficiálnym začiatkom podujatia System4u navyše preukázala svoju pohotovosť v oblasti zákazníckej podpory.
„V piatok večer sme zistili, že z niektorých našich telefónov zmizla aplikácia na predaj lístkov a poškodil sa hardvér zariadení – poškodili sa bezpečnostné ochranné čipy systému Samsung Knox. Našťastie sme mali náhradné telefóny a chlapci zo System4 na tom v noci pracovali, takže v sobotu ráno všetko opäť fungovalo.“