Albert je sieť supermarketov a hypermarketov, ktorá patrí medzi tri najväčšie české maloobchodné reťazce. Vo svojich predajniach a skladoch prevádzkuje niekoľko tisíc odolných koncových zariadení. Okrem štandardných mobilných terminálov v skladoch a predajniach k nim patria aj tablety pri samoobslužných pokladniach a informačné kiosky na kontrolu cien výrobkov. Manuálna správa tisícov zariadení je prakticky nemožná, preto spoločnosť Albert potrebovala spoľahlivé riešenie tejto situácie.
Vďaka službe Workspace ONE/AirWatch získal Albert spoľahlivé a bezpečné riešenie na správu tisícov koncových zariadení v celej krajine. Nielenže je zabezpečená stabilná prevádzka všetkých skladových procesov a ďalších systémov v skladoch, ale všetko je riadené na diaľku z jedného miesta. Navyše vďaka spolupráci s partnerom VMware sa na strane zákazníka o všetko stará len jeden človek, čo výrazne šetrí prevádzku celého systému.
Zodpovedná maloobchodná sieť
Albert je sieť supermarketov a hypermarketov patriaca holandskej skupine Ahold Delhaize. Je jedným z troch najväčších českých maloobchodníkov. Viac než 330 predajní Albert v Českej republike obslúži každý týždeň cez štyri milióny zákazníkov. O tieto služby sa stará 20 000 zamestnancov, čím sa spoločnosť stáva jedným z najväčších súkromných zamestnávateľov v krajine.
Albert je zodpovedný podnikateľ, ktorý chce byť dobrým susedom všade, kde pôsobí. Snaží sa byť pre svojich zákazníkov sprievodcom pri výbere potravín a inšpirovať ich k zdravému životnému štýlu. V roku 2021 získala spoločnosť Albert v konkurencii firiem z celého sveta najvyššie ocenenie za vynikajúcu kvalitu EFQM Global Award. Porota ocenila jasne definovanú stratégiu rozvoja spoločnosti, jej dôraz na predaj kvalitných výrobkov, ktoré podporujú zdravý životný štýl, ako aj starostlivosť o zamestnancov a podporu udržateľných a ekologických riešení.
Tisíce koncových zariadení v celej krajine komplikujú správu
Celý maloobchodný trh je silne ovplyvnený záujmom spotrebiteľov, ktorí môžu vďaka hustej sieti maloobchodných predajní ľahko prejsť ku konkurencii. Často môžu stačiť aj také detaily, ako je krátkodobý nedostatok určitého tovaru alebo nefunkčná samoobslužná pokladňa. Spoločnosť Albert tak musí postupne reagovať na vývoj trhu a technologické príležitosti vrátane digitalizácie skladového hospodárstva a obchodov. Jednoduchá, ale funkčná správa koncových bodov vo všetkých predajniach a skladoch je preto absolútne kľúčovým prvkom pre stabilné fungovanie predajného reťazca.
Albert prevádzkuje vo svojich predajňach a skladoch niekoľko tisíc odolných sieťových zariadení, ku ktorým má prístup mnohonásobne viac zamestnancov. Manuálna správa takého veľkého počtu zariadení bola mimoriadne náročná a Albert nepoužíval žiadny nástroj na hromadnú správu. Dôsledkom boli vysoké požiadavky na IT, časová a personálna náročnosť a, samozrejme, z toho vyplývajúce vysoké náklady na celkovú konfiguráciu a správu týchto zariadení. Spoločnosť Albert potrebovala spoľahlivé riešenie tejto situácie.
“Spoľahlivosť koncových zariadení v skladoch a predajniach je kľúčová. Ide o zložitý systém, ktorého zlyhanie by znamenalo výrazné spomalenie celého skladového procesu, ale aj prevádzky samotných skladov, vyššiu chybovosť a v konečnom dôsledku nespokojnosť zákazníkov. Preto keď sme sa rozhodli prejsť na nové zariadenia, chceli sme vyriešiť aj ich centrálnu správu.” hovorí Lukáš Žinčovský, IT konzultant pre mobilitu v spoločnosti Albert.
Jednoduché, ale funkčné riadenie
Pri prechode na nové koncové zariadenia sa Albert obrátil na System4u, partnera spoločnosti VMware, s problémom zabezpečenia pohodlnej centrálnej správy. Zvažovalo sa niekoľko možností, ale nakoniec padla voľba na riešenie VMware Workspace ONE. “So službou Workspace ONE máme dlhoročné dobré skúsenosti, najmä s jej multiplatformovosťou. Navyše dobre funguje aj pre odolné zariadenia.” hovorí Ladislav Blažek, technický riaditeľ partnerskej spoločnosti VMware System4u.
“Workspace ONE sme vyhodnotili ako najlepšiu možnosť a odporučila nám ho aj naša materská skupina, ktorá ho používa a má s ním dobré skúsenosti,” hovorí Lukáš Žinčovský.
Štandardné odolné mobilné terminály Zebra (snímače čiarových kódov ) predstavujú v súčasnosti najväčší počet z niekoľkých tisíc terminálov. Používajú sa v centrálnych skladoch aj zamestnancami priamo v predajniach, kde ich používajú prakticky všetci zamestnanci. Zariadenie sa v skutočnosti používa skoro na všetky úlohy, ktoré zamestnanci vykonávajú – vrátane napríklad nových objednávok tovaru. Operatívne požiadavky sú v prevádzkach predajní čoraz častejšie a spoločnosť Albert nechce, aby zamestnanci v predajniach a skladoch sedeli v kancelárii pred počítačom.
Okrem mobilných terminálov sa Workspace ONE používa aj pre tablety pri samoobslužných pokladniach a v informačných zariadeniach na kontrolu cien. Vo všetkých prípadoch ide o zariadenia so operačným systémom Android.
Integrácia systému Workspace ONE spĺňa požiadavky spoločnosti Albert na jednoduchú správu odolných zariadení v sieti s obmedzenou komunikáciou s internetom a na zabezpečenie toho, aby sa tieto zariadenia používali výlučne na pracovné účely. Okrem toho sú zariadenia prevádzkované v obmedzenom, kioskovom režime. Je to zväčša v režime viacerých používateľov, keď sa na jednom zariadení prepínajú viacerí používatelia v rámci smennej prevádzky.
Všetko je pripravené aj na rýchle výmeny v prípade poruchy hardvéru – po obnovení továrenských nastavení prebehne automatická registrácia a konfigurácia zariadenia pomocou MDM. V spolupráci s technológiou Google Zero-Touch sú zariadenia pripravené ako fully managed, t. j. plne spravované spoločnosťou. Bezpečnosť údajov uložených v zariadení zaručujú systémové obmedzenia a vynútené šifrovanie pamäte.
Albert používa spúšťač Workspace ONE Launcher na všetkých spravovaných zariadeniach na nastavenie režimu kiosku, vďaka ktorému sú v zariadení dostupné len preddefinované aplikácie a zároveň sa zjednotí vzhľad všetkých zariadení. Ďalšou dôležitou funkciou aplikácie Workspace ONE Launcher je obmedzenie prístupu koncového používateľa k nastaveniam zariadenia a zabránenie akýmkoľvek zmenám konfigurácie.
Koniec nekonečného manuálneho nastavovania tisícov zariadení
Vďaka službe Workspace ONE získala spoločnosť Albert spoľahlivé a bezpečné riešenie na správu tisícov odolných koncových zariadení v celej krajine. Nielenže je zabezpečená stabilná prevádzka všetkých skladových procesov a niektorých ďalších systémov v skladoch, ale všetko je riadené na diaľku z jedného miesta. Navyše vďaka spolupráci s partnerom VMware sa o všetko stará len jeden človek na strane zákazníka, čo výrazne šetrí prevádzku celého systému.
“Vďaka spolupráci s partnerom VMware, ktorý detailne pozná všetky nasadené technológie, sme získali garanciu kvality implementovaného riešenia, ako aj kompletný postimplementačný servis s dostupným tímom certifikovaných technikov s detailnou znalosťou celého prostredia. Okrem toho nám partner môže zabezpečiť ľahké pridávanie nových funkcií a možností, ktoré prináša Workspace ONE,” hovorí Lukáš Žinčovský.
Predtým muselo interné oddelenie IT alebo servisný partner osobne navštíviť každý sklad alebo predajňu v celej krajine – teda stovky miest – a všetko ručne nainštalovať. Teraz sa dá veľká väčšina úloh vykonať na diaľku. Aktualizácia aplikácií, distribúcia nových aplikácií, zmena nastavení alebo čokoľvek iné sa dá vykonať rýchlo a spoľahlivo, čo umožňuje častejšie úpravy podľa potreby prevádzky.
“Workspace ONE sme vyhodnotili ako najlepšiu možnosť a odporučila nám ho aj naša materská skupina, ktorá ho používa a má s ním dobré skúsenosti.”
“Teraz šetríme na správe zariadení, pretože drvivá väčšina vecí sa vybavuje na diaľku, takže jednotlivé pracoviská nemusíme navštevovať osobne. Máme tiež dokonalý prehľad o všetkých zariadeniach a vieme, kde sa nachádzajú. Často sa pohybujú medzi obchodmi a skladmi a my ich teraz môžeme nájsť na diaľku.” hovorí Lukáš Žinčovský, IT konzultant pre mobilitu , Albert
Pre zákazníka je dôležitá aj možnosť rýchleho riešenia prípadných problémov priamo na mieste. Spoločnosť Albert využíva službu Workspace ONE Assist na vzdialenú podporu používateľov a zariadení. Pomocou služby Workspace ONE Assist možno k zariadeniu kedykoľvek získať vzdialený prístup z konzoly UEM a problém rýchlo vyriešiť bez toho, aby bol správca prítomný. Asistent umožňuje odstraňovanie problémov v reálnom čase – bez ohľadu na to, či sa zariadenie nachádza v sklade, na výrobnej hale alebo v kancelárii – a pomáha tak maximalizovať využitie zariadenia bez toho, aby ho bolo potrebné vyradiť z výroby, poslať k technikovi a po zásahu ho poslať späť na pôvodné miesto. Hladko fungujúci skladový systém tiež pomáha predchádzať zbytočnému plytvaniu potravinami.
Týmto krokom spoločnosť Albert zdôrazňuje svoju pozíciu zodpovedného predajcu, ktorý inšpiruje zákazníkov k zdravému životnému štýlu, šetrí čas a zlepšuje životné prostredie okolo nás.