V Českej republike je stále podceňovaná, ale dokáže robiť identitu pracovnej sily aj identitu zákazníka.
IDENTITA ZÁKAZNÍKA
Ako ľahko sa zákazníci môžu zaregistrovať do e-shopu? Alebo používateľov k aplikáciám SaaS? Aké veľké sú náklady na takéto prihlásenie? A sú ich údaje skutočne spracúvané v súlade s nariadeniami EÚ?
Každá moderná aplikácia musí poznať svojho používateľa a podľa toho mu slúžiť.
Režijné náklady na bezpečné overovanie a získavanie ďalších informácií o používateľoch sú obrovské a stoja majiteľa veľa peňazí, nielen vývojára.
Prečo?
Identita zákazníka už nie je len kombináciou mena a hesla v tabuľke kdesi v útrobách systému, ale kľúčovou informáciou pre úspešnú interakciu s ním. Zároveň podlieha prísnym predpisom týkajúcim sa ochrany osobných údajov, ktoré sa hackeri neustále snažia odhaliť a zneužiť.
Používatelia chcú mať určitý komfort, hlavne chcú, aby to bolo jednoduché, t. j. používajú prihlasovacie údaje zo sociálnych sietí Apple, Google alebo Facebook, nechcú si pamätať, s čím sa naposledy prihlásili, ale keď sa prihlásia, očakávajú, že ich rozpoznáte a uvidíte ich predchádzajúce aktivity a to, čo by chceli vidieť.
OKTA
je celosvetovým lídrom v oblasti riešení pre správu identít a záujem o ňu v Českej republike rýchlo rastie.
Customer Identity Cloud OKTA ponúka skvelé funkcie za nízku cenu.
Ponúka bezplatný plán až pre 7 000 aktívnych používateľov mesačne
Pri správnej stratégii implementácie môže 90 % zákazníkov nasadiť svoje riešenie do 3 týždňov bez toho, aby existujúci zákazníci zaznamenali zmenu alebo museli zasahovať.
Kto ho už používa?
Napríklad Rossum, Ikea, Zalando alebo české startupové hviezdy Kiwi, Kentico a Blackboard a samozrejme my.
IDENTITA PRACOVNEJ SILY, KTORÚ SAMI POUŽÍVAME
Systém OKTA sme zaviedli približne pred rokom. Čo nám priniesla?
- Do všetkých systémov sa prihlasujeme jednotne a bez hesiel
zvyčajne pomocou biometrie, do všetkých podnikových aplikácií. - spravuje životný cyklus identít používateľov
– Po vytvorení zamestnanca v personálnom systéme Okta automaticky zabezpečí vytvorenie používateľskej identity vo všetkých firemných aplikáciách. Po odchode zamestnanca sa postará o vyčistenie a zablokovanie prístupu a tiež zruší licenciu. - Spravuje skupiny používateľov v prepojených systémoch.
- Spravuje priradenie správnych licencií a rolí v službe Microsoft 365.
- Chráni nás pred útokmi a krádežou identity používateľa pomocou adaptívnych politík prístupu s detekciou anomálií (napr. neštandardné miesta, neznáme zariadenia) a v prípade potreby vynucuje ďalšie overovanie alebo blokuje prístup.
- Samoobslužný portál ponúkaný všetkým našim používateľom so zverejnenými podnikovými aplikáciami a možnosťou samoobslužného obnovenia hesla.